Fiskelycka

Till middag idag lagade jag min favoritfiskrätt: Torsk som täcks över med en härlig blandning av caschewnötter, smör, vitlök, citron, sambal oelek och vitlök. Till detta kokade jag ris, men till min besvikelse fanns endast Basmatiris hemma som inte alls har samma goda smak som jasminris. Det är dock smällar som får tas när man inte lever i ett ensamt hushåll.
 
 
Denna första bilden visar hur rätten ser ut innan den är tillagad i ugnen. Jag tog extra mycket nötter och smör idag, det är ju ändå söndag och då får man lyxa till det (dock kanske detta inte är en rätt för den som går på någon typ av bantningsdiet).
Såhär såg min talrik ut när jag serverat maten på ett fint sätt, det är vikigt att alltid äta mycket grönsaker. 
Jag kan sammanfatta denna middagen med ett enda ord: himmelskt gott!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0