Melonstatus: Lovande

Det ser mycket hoppfullt ut för mina meloner, de växer så det knakar och igårkväll föddes ännu en liten planta upp ur jorden. Jag kallar den största för Hildegard, eftersom det betyder "beskyddarinna i strid". Jag tänker att de kan behöva skydd eftersom de kan utsättas för många prövningar i form av uteblivet vatten, flugor och liknande. Den näst största kallar jag för Flora eftersom det betyder "blomma" och den minsta för Gottfrid eftersom det kommer bli så gott att äta de framtida melonerna. 
 
Å vad jag längtar!
 
 
Från vänster: Gottfrid, Hildegard och Flora
Nina
2014-04-07 @ 23:50:19

Hahaha! Det växer så det knakar minsann :D Fina namn du har gett dom också!

anonym
2014-04-11 @ 17:12:48

Älskar din blogg!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0