Melonstatus: Ovisshet

Det går över förväntan med mina melonkärnor, imorse föddes ännu en liten planta upp ur jorden och jag hoppas att den kommer att växa till sig lika fint som de andra, trots att den är lite blekare än sina föregångare. Jag har funderat hela dagen på ett passande namn, och tillslut bara kom det till mig. Evy. Evy betyder liv vilket jag förknippar med mina plantor. 
 
Trots glädjen för varje liten född melon börjar jag bli orolig att de inte ska få plats i krukan då de börjar växa till sig, kanske skulle jag ha följt råden på påsen som sa att de skulle planteras med ett visst avstånd mellan varandra. I min iver att få så mycket meloner som möjligt planterade jag väldigt många kärnor i samma kruka. Nåväl.
 
En fråga som jag burit med mig den senaste tiden är varför Hildegard och Flora lutar sig så förskräkligt mycket åt höger. Gottfrid försöker stå emot trots en antydan till sneväxt och även Evy kommer antagligen att bli skev om någon centimeter eller två. Behöver de mer näring, ljus eller annan jord? 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0